|
|
| Re: Waterloo [message #7435 is a reply to message #7432 ] |
Mon, 22 June 2009 12:12   |
Gummetje Messages: 81 Registered: August 2008 Location: Holland |
|

|
|
mwuahahaha ik zie mezelf ook nog is een keer terug op het strijdtoneel, maarrrr... blijkbaar is mijn pa toch net iets fotogenieker tijds het terroreren, excuse me... teriëren
Ik ben nog bezig met mijn foto afwerking, moet wel zeggen dat ik een beetje baalde van het slechte weer wat af en toe op kwam zetten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: Waterloo [message #7452 is a reply to message #7449 ] |
Tue, 23 June 2009 09:18   |
sgt92nd Messages: 145 Registered: September 2007 Location: Ye Low Countries |
|
|
|
Hoi Jeroen,
nou, de organisatie had 7 of 8 tribunes staan, mutjevol a 9-20 euro per kaartje, dus ik denk dat ze voldoende binnengehaald hebben voor dat graan 
groetjes,
Bas
|
|
|
|
|
| Re: Waterloo [message #7456 is a reply to message #7449 ] |
Tue, 23 June 2009 17:38   |
 |
gunner Messages: 28 Registered: March 2007 Location: Bastion RA |
|
|
|
er was inderdaad veel Cavalerie aanwezig voor al aan Fransezijde
alleen heel erg spijtig dat 2 Paarden het evenement niet hebben overleeft
1 door een zwak hart en het andere door een val wat een gebroken been opleverde wat het dier noodlottig werd
|
|
|
|
| Re: Waterloo [message #7458 is a reply to message #7457 ] |
Tue, 23 June 2009 18:47   |
Academie d'Amour Messages: 39 Registered: June 2009 Location: Zutphen |
|
|
|
|
Vreselijke ongelukken waren het, bij ons was iedereen er erg van ondersteboven......
|
|
|
| Re: Waterloo [message #7459 is a reply to message #7458 ] |
Tue, 23 June 2009 18:59   |
marechaussee Messages: 693 Registered: March 2007 Location: Tilburg |
|
|
|
|
Het is inderdaad heel erg, ik moet er niet aandenken dat zoiets mijn trouwe viervoeter overkomt, maar wat hier gebeurt is kan ook gewoon in de wei thuis (mijn middeleeuwse groep is dat overkomen met een paard, koliek in de wei en dus 's-ochtends dood) of op stal. Net zoals mensen wel eens iets kunnen krijgen tijdens een evenement. Ik heb een Waterloo meegemaakt toen Napoleon een hartaanval kreeg, twee jaar gelden een lid van het 9 eme en in Bourtange ging het met mij ook effe niet echt goed.
[Updated on: Tue, 23 June 2009 19:55] Zonder vrees en zonder blaam!
Albert
Wie zijn verleden kent heeft grip op de toekomst
Wie zijn verleden respecteert geeft blijk van beschaving
|
|
|
| Re: Waterloo [message #7460 is a reply to message #7457 ] |
Tue, 23 June 2009 19:07   |
 |
gunner Messages: 28 Registered: March 2007 Location: Bastion RA |
|
|
|
dan heb ik het in het bivak verkeerd begrepen
het paard met koliek gebeurde direkt achter onze groep artillerie van het andere paard had ik het van horen zeggen
|
|
|
|
|
|
| Re: Waterloo [message #7464 is a reply to message #7463 ] |
Tue, 23 June 2009 20:25   |
Marbot Messages: 746 Registered: May 2007 Location: Brabant |
|
|
|
Over commandanten gesproken, waarom zijn er eigenlijk geen r-enacters die Wellington en andere geallieerde comandanten uitbeelden?
|
|
|
|
| Re: Waterloo [message #7466 is a reply to message #7465 ] |
Tue, 23 June 2009 20:46   |
Marbot Messages: 746 Registered: May 2007 Location: Brabant |
|
|
|
Zou er best voor in zijn, heb alleen niet de "looks" voor een van hen, of het moet Von Muffeling zijn
|
|
|
| Re: Waterloo [message #7467 is a reply to message #7432 ] |
Tue, 23 June 2009 21:03   |
|
|
|
|
Er was toch ooit iemand die de Prins zou gaan spelen? Of heb ik dat verkeerd begrepen????
|
|
|
|
|
|
| Re: Waterloo [message #7475 is a reply to message #7473 ] |
Wed, 24 June 2009 06:58   |
|
|
|
| Papa Bajonet wrote on Tue, 23 June 2009 19:06 | Sorry, maar ik zie geen foto's van Waterloo 2009. Of is die map (nog) niet geüpload?
Wat me wel opvalt: op elke link zijn wel 1 of meer foto's van Karin den B.'s decolleté te zien. Toeval?
Tja, en als ik kon paardrijden zou ik als baron Chassé gaan. Efkes duidelijk maken wie de échte 'Grenadier Guards' zijn. Misschien is Lt.Kol dr Jongh wel wat: laat ik me vastbinden aan mijn zadel, moet ook lukken.
|
Hahahaha, in een tuigje op het paard, schuddebollend en vastklemmend aan de nek van t dier.... Ja, Marc ik zie het helemaal voor me....
Misschien gewoon paardrijles nemen?
|
|
|
|
| Re: Waterloo [message #7479 is a reply to message #7478 ] |
Wed, 24 June 2009 13:10   |
marechaussee Messages: 693 Registered: March 2007 Location: Tilburg |
|
|
|
Je hebt er wel het formaat voor en de grote bek Bezint voor ge begint is echter het moto. Alleen op een veldslag rijden kan alleen goed gaan als je op je eigen paard rijdt, of een gehuurd paard waarmee je getraind hebt om alleen te kunnen rijden op een veldslag. met leren paardrijden alleen kom je er niet. Een paard is van nature een groepsdier dat niet graag alleen is. Als je het doet heb je er een nieuwe tijd en zeer veel geld vretende hobby erbij, het kan niet effe erbij of half. Het Nederlandsegeneraalsuniform is niet al te ingewikkeld, maar gelukkig heb je er als ruiter natuurlijk wat er dure andere zaken erbij. Voorbeeld bij een generaal zie je het zadel, de schabrak ligt eronder. Gemiddeld reproductie empire-zadel;800-1000 euro. Pistolen, pistoolhosters, hoofdstel andere tuigage, rijlaarzen etc,etc, etc,...
En als dat allemaal voor elkaar hebt heb je ook nog de transportkosten van je paard, ik was dit weekend 250 euro kwijt om mijn paard op Waterloo te krijgen...En dan is het erg vervelend om die super onsympatieke troela van de organistie tegen te komen met eisenpakket van je moet dit en je moet dat.
(ze heeft overigens nooit de moeite genomen om zich voor te stellen)
Waar gaat dat geld van de toeschouwers eigenlijk allemaal heen?
Niet naar ons in ieder geval.
Zonder vrees en zonder blaam!
Albert
Wie zijn verleden kent heeft grip op de toekomst
Wie zijn verleden respecteert geeft blijk van beschaving
|
|
|
|
| Re: Waterloo [message #7481 is a reply to message #7473 ] |
Wed, 24 June 2009 15:57   |
sgt92nd Messages: 145 Registered: September 2007 Location: Ye Low Countries |
|
|
|
Tja, ik heb het uiterlijk niet van Wellington....iemand in het bezit van een wassen neus toevallig?
|
|
|
|
| Re: Waterloo [message #7486 is a reply to message #7482 ] |
Wed, 24 June 2009 20:39   |
Naaficook Messages: 133 Registered: September 2007 Location: Diepenveen |
|

|
|

BRON: www.thomason-photography.net
Aperture: ƒ/4.5
Shutter Speed: 1/320
Image Date: 20/6/09 7:49:25 PM GMT+02:00
Circa 15 seconden later lag ik (Gordon met backpack, dekenrol en messtin) pijnlijk op de grond...... m'n enkel lag dubbel !
Bij de eerste hulp post vertrouwden ze het niet en er werd mij in een mengelmoes van Frans, Vlaams en Engels medegedeeld dat het verstandig zou zijn om röntgen foto's te laten maken.
Voordat ik het wist lag mijn linker pootje in een opblaasbare spalk en werd ik vastgesnoerd op een brancard. (Ondertussen nog even snel Adrie van Gessel begroet die binnenkwam vanwege een brandwond aan zijn hals, toch fijn een bekende te zien).
Ik voelde me best wel gegeneerd wanneer ik door een man of 5 in een ambulance "gemikt" werd.... naar mijn gevoel was er niets gebroken of gescheurd, maar ja, ik had toch niets anders te doen, de veldslag was net als vorig jaar voor mij mijn "Waterloo".
(Vorig jaar lag ik na 5 minuten en twee schoten óók bij de eerste hulp omdat ik door mijn enkel was gegaan, dit jaar duurde het een kwartier langer )
Veel kun je niet zien als je achterwaards kijkend in een Ambu ligt, behalve de verbaasde koppen van 2 Huzaren van Boreel die hoog op hun paarden mooi achterin de ambu kunnen kijken. Eenmaal voorbij de hippische obstakels ging tot mijn verbazing de sirenes aan! Voor een verstuikte enkel ?????
Nee, het bleek dat de ambulanciers zo druk waren geweest dat ze reeds twee uur het avondeten hadden gemist, en dat ze snel terug wilden naar Plancenoit om als reserve ambulance te dienen !!!!
Affijn, eenmaal in het hospitaal ben ik verder onderzocht en zijn er foto's genomen, waar -zoals verwacht- geen breuken te zien waren. Ik had echter nadat mijn enkel was ingezwachteld en ik enige pijnstillers had gekregen wél een ander groot probleem :
- geen geld bij me
- geen identificatie
- geen verzekerings bewijs
- geen telefoon
Hoe kom ik nou terug op Hougemont ???
Een ambulance die mij mogelijk een lift terug zou kunnen geven kwam uiteindelijk niet opdagen, dus toen maar een taxi laten bellen. In mijn beste Frans uitgelegd waar ik naar toe moest, maar eenmaal in de buurt reedt meneer totaal de andere kant op.
Met mijn laatste Havo frans (destijds een 4 op m'n rapport) gemeld dat we toch écht de andere kant op moesten, dat geloofde hij dan weer niet, belletje plegen, anderen vragen, etc. etc., maar ik was zeker van mijn zaak! Eenmaal aangekomen op Hougemont wist de taxichauffeur helemaal niet af van het "Engelse" kamp !
Maar goed, ik ben maandag voorzichtig weer naar huis gereden, ik hoefde slechts 21 x het koppelingspedaal in te drukken !!
Het gaat inmiddels weer een stuk beter, ik loop weer zonder stok en m'n enkel is inmiddel een prachtig kleurenpalet.
Iedereen bedankt voor de belangstelling en de geboden hulp, ik probeer het volgend jaar lange uit te houden op het slachtveld.
Groeten,
Freek Loggen
PS: ik moest wel vreselijk lachen toen ik bij het binnenrollen in het hospitaal een luide vrouwenstem "Le Priemier!" (= de éérste!) over de gang hoorde schreeuwen !
[Updated on: Wed, 24 June 2009 20:39] Yes, the bomb is live !
|
|
|
| Re: Waterloo [message #7489 is a reply to message #7486 ] |
Thu, 25 June 2009 00:15   |
Gijs Messages: 39 Registered: August 2007 Location: Oudewater |
|
|
|
Ja, ik heb ook al gemerkt dat men in België een heel andere zwaailicht en sirene discipline heeft als in Nederland.
Wellicht verstandig een volgende keer preventief je enkel te tapen of zwachtelen. Ik wil je wel voordoen hoe dat moet.
|
|
|
| Re: Waterloo [message #7491 is a reply to message #7479 ] |
Thu, 25 June 2009 01:47   |
 |
Papa Bajonet Messages: 922 Registered: March 2007 |
|
|
|
Jemig Freek, da's wel heel erg balen zeg. Nou ja, sterkte er maar weer mee.
| marechaussee wrote on Wed, 24 June 2009 13:10 | Je hebt er wel het formaat voor en de grote bek
|
Dat, en een gezonde hekel aan de Engelsen.
| marechaussee wrote on Wed, 24 June 2009 13:10 | En als dat allemaal voor elkaar hebt heb je ook nog de transportkosten van je paard, ik was dit weekend 250 euro kwijt om mijn paard op Waterloo te krijgen...En dan is het erg vervelend om die super onsympatieke troela van de organistie tegen te komen met eisenpakket van je moet dit en je moet dat.
(ze heeft overigens nooit de moeite genomen om zich voor te stellen)
|
Tja... de organisatie was naar handelaren ook al zo moeilijk... Veel zeuren en eisen stellen, maar een keer extra de wc's schoonmaken of een paar kilo extra kruit zat er ook niet in. Opmerkelijk genoeg zijn ze nooit de 100 euro komen ophalen die je als handelaar moest ophoesten. Vreemd.
| marechaussee wrote on Wed, 24 June 2009 13:10 | Waar gaat dat geld van de toeschouwers eigenlijk allemaal heen?
Niet naar ons in ieder geval.
|
Een website, een heleboel tribunes, een geluidsinstallatie en een vette winstmarge, vermoed ik.
Inmiddels zijn de foto's van Lumiere ook geplaatst. Ze zijn weer mooi geworden.
[Updated on: Thu, 25 June 2009 01:50] "Lofwaardig hebben zij zich gedragen, zulks is de algemeene stem, en de Russische Generaal Benckendorff is er ten uiterste van voldaan."
- Kolonel Phaff, aan de commisaris-generaal van Oorlog, 24 december 1813
www.grenadiercompagnie.nl
|
|
|
|